Asikainen Martti Se olen vain minä puhumassa puuta heinää.

Avoin kirje sosiaaliselle medialle

• Avoin kirje sosiaaliselle medialle

Hyvä sosiaalinen media,

olen huolissani sinusta.  Olen taas eilen saanut lukuisia viestejä ja jopa avunpyyntöjä huolestuneilta Facebookin käyttäjiltäsi. Nämä suomalaiskäyttäjät pelkäävät itsensä ja lastensa tulevaisuuden puolesta. He pelkäävät sitä sontaa, mitä sinä heille suollat.

Nämä käyttäjät eivät ole vitsi, vaan oikeita suomalaisia, joiden arkeen sinun jakamillasi päivityksillä on vaikutus.

Myös minä itse olen pistänyt merkille, kuinka eräs nivalalaislähtöinen, vuonna 1986 syntynyt vartija on saanut koko Suomen sekaisin. Hän meni kertomaan mielipiteensä, jonka meistä varmasti kaikki tiesivät kyllä jo entuudestaankin. Ei se salaisuus ole, että Olli hengailee natsien ja rasistien kanssa. Tai että hän vastustaa monikulttuurisuutta ja maahanmuuttoa. Tällaisen pienen tiedonmurusen sinä olisit voinut kysyä ja varmistaa keneltä tahansa.

Todennäköisesti mieheltä itseltäänkin.

Nyt kuitenkin alkaisi jo riittämään. Tämän huomion ja energian voisi mielestäni suunnata myös paljon tärkeämpiin asioihin. Ei tässä tarvitse enää todistella, kuinka eri mieltä sinä hänen kanssaan monikulttuurisuudesta olet. Tai kuinka samaa mieltä sinä siitä olet. Ja ei, minä en tarkoita tärkeämmillä asioilla presidentti Niinistön kukkaharrastuksia, joiden saralla hän viime aikoina on kunnostautunut.

Kuten eräs tuttavanikin totesi, jos Olli Immonen olisi jokin tuotebrändi, niin hänen viraalikamppanjansa olisi ollut täydellinen menestys. Aivan niin sosiaalinen media, lähes jokaisessa lukemassani päivityksessä on ollut joku paheksumassa tai osoittamassa tukeaan monikulttuurisuutta vastaan taistelevalle Immoselle. Kaverihan tuntuu saavan jo enemmän avoimia kirjeitäkin kuin Joulupukki lahjatoiveita.

Tietysti sen voi katsoa olevan hälyttävää, kun joku hallituspuolueen edustaja pamauttaa tuollaisen näkemyksen esiin ja julkaisee sen englannin kielellä, mutta me kaikki olemme varmasti tähän mennessä jo hälyttyneet. Se saattoi olla harkitsematon teko tai sitten se ei ollut, mitä väliä? Jokainen sen kuitenkin on nyt lukenut sekä kaikki mahdolliset mielipiteet, mitä siitä ikinä voikaan muodostaa. Sehän on aivan tieteellisestikin todistettu fakta, että ihminen ei muuta mielipidettään painostuksen edessä. En usko Immosenkaan näin tekevän.

Tähän loppuun haluaisin jakaa vielä pienen ilmoituksen.

"Hei, onko täällä vielä joku, joka ei ole kirjoittanut 'avointa kirjettä' Olli Immoselle? Jos et ole arkielämäsi kiireiden vuoksi ehtinyt vielä paheksumaan tai osoittamaan tukeasi, niin nyt nopeasti, sillä kohu on jo laantumaan päin! Tee se pian, niin ehkäpä jo huomenna voimme avata uuden sivun uutislehdestä."

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

4Suosittele

4 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (31 kommenttia)

Martti Asikainen

Kaikki kuvan linkit on kerätty Facebook-sivustoni feedeistä. -Toim.huom.

Antti Ukkonen

Hah. Meinasin itse kirjoittaa avoimen kirjeen Teille (itselleni).

Martti Asikainen

Eipä haittaa tuplat. Minun oli pakko ryhtyä tähän, kun tämä "olligate" on vain jatkunut ja jatkunut. Joka tuutista ja taukoamatta. Ei haluta hellittää, kun saatu taas lööppiuutisiin vähän jotain, mitä voidaan kollektiivisesti sitten paheksua. Tai nyrkit pystyssä puolustaa.

Martti Asikainen

Olisiko tuota itsekin pitänyt pierrä verta, kun Helsingin johtava kunnallispoliitikko, kokoomuksen Harry Bogomoloff ilmoitti halustaan lakkauttaa Lapin yliopiston. Hänen mukaansa Lapin yliopistosta valmistuneet kelpaavat vain lumitöihin - eivät juuri muuhun.

Mies ei pidä Lappia lainkaan asuin- tai kehityskelpoisena paikkana, vaan kylmänä ja sääskisenä elätettävien reservaattina

- Siellähän on vain ne pari aurinkoista kuukautta keväällä, hän sanoo ja tunnustaa käyneensä Lapissa kymmenkunta kertaa elämänsä aikana, 68-vuotias mies.

- Olkoon siellä ne, jotka siellä ovat ja jos kerran pystyvät olemaan, mutta kyllä siellä on varmaan vaikeaa.

Antti Ukkonen

Minä kävin Rovaniemellä viime kesänä. Mäkäräiset tuli tutuksi, mutta enpä ole koskaan käynyt yöuinnilla minkään kaupungin keskustassa, jos kirjaston suihkulähdettä ei lasketa.

Käyttäjän jounisnellman kuva
Jouni Snellman

Turha toppuutella kohua kun Immonen itse on vasta pääsemässä vauhtiin: "Tässä on myös osaltaan kyse puolueen sisällä käytävästä valtataistelusta."

Antti Ukkonen

No vot, nyt käy mielenkiintoiseksi.

Martti Asikainen

Jaa, sielläkö alkaa liitokset natisemaan.

Helena Solin

Ollin ja Harryn kannanotot ovat eri asioita ja eri funktiossa,kuten tiedätkin.
Jos H olisi järjestäytynyt joukkojensa eteen antaen Päiväkäskyn,,jossa ei lopeta taistelua,ennenkuin viimeinenkin lappalainen on ajettu maasta,olisi haloo ollut toista luokkaa. Itse olisit tietysti voinut olla viileäkin.

Tässä Ollin Päiväkäskyssä ja sen kommentoinnissa nyt ei ole kyse siitä,mitä tunteita se herättää ja ovatko Ollin mielipiteet olleet tiedossa. Vaan ihan toisen suuruusluokan asioista. Kuten myös tiedät.

Että nyt siis olemme nykytyylin tilanteessa: " Mua jo kyllästyttää tää Olli,puhutaan jostain muusta", osoittaa vain nykymedian syklien nopeutta ja ihmisten lyhytjännitteisyyttä, muttei sano Ollin projektin merkityksestä mitään.
Kuten myös tiedät.

Se,että jokainen on halunnut asemoida itsensä asiassa,saattaa olla erittäin hyvä ja terve reaktio.
Varsinkin,jos on hieman tullut myös ajateltua.
Jos Immosen projekti kohti Suurta Puhdasta Kansakuntaa on tästä hyötynyt,saamme sen ainakin ajoissa selville.
Epäilen kuitenkin asioiden yhteyttä. Kaikki julkisuus e i ole hyvää julkisuutta. Kuten myös tiedät.
Ja siksi varmaan tämän kirjoititkin. Joten kiitos siitä.

( Epäilen kyllä,että kun määrätylle sivulle tämä taatusti linkitetään,tämä tarkoitus jää seurakunnalta huomaamatta.
Kuten myös tiedät. Hupaisaa seurantaa!)

Martti Asikainen

Öö, en tiedä oletko tutustunut ko. tekstiin, mutta se meni jotenkin näin:

"Minä unelmoin vahvasta ja rohkeasta kansakunnasta, joka on valmis hävittämään tämän painajaisen, jota kutsutaan [aseta tähän mikä tahansa sana]. Tämä ruma kupla, jossa vihollisemme elävät, tuhoutuu kyllä pian miljooniksi pieniksi palasiksi.

Elämämme ovat kiedottu hyvin rankkaan aikakauteen. Nämä ovat päviä, jotka tulevat jättämään pysyvän jäljen kansakuntamme tulevaisuuteen. Minulla vahva usko taistelutovereihini. Me taistelemme loppuun asti kotimaamme ja todellisen suomalaisen kansakunnan puolesta. Voitto tulee olemaan meidän."

Ja Lontooksi kirjoitettuna.

Minun mielestä media antaa Ollin mielipiteille enemmän arvoa kuin ne ansaitsisivat. Ja tämä huomiohan on kuin bensaa liekkeihin. Sitä enemmän miehen taakse väkeä kerääntyy, mitä enemmän häntä julkisuudessa lynkataan. Se on päivän selvä asia, sillä tuolla tavoinhan Halla-ahokin suurimman osan lukijakunnastaan haali.

Martti Asikainen

Montako soturia olet nähnyt marssimassa kaduilla, Helena?

Montako rasistista väkivaltarikosta on tehty tämän "päiväkäskyn" jälkeen?

Ainoa mitä tässä oikeastaan on loppujen lopuksi tapahtunut on, että joillakin nousi kikkeli pystyyn ja toiset taas pahoittivat mielensä. Sitä tapahtuu joka päivä. Tänäänkin esimerkiksi tuli ulkomaisista medialähteistä paljon uutisia siitä, kuinka Turkki aloitti avoimen sodankäynnin kurdeja vastaan. Tästä ei ole Suomessa kovin montaa tekstiä vaivauduttu kirjoittamaan.

Helena Solin

Et nyt vastannut siihen,mitä kirjoitin.
Älä lähde muutenkaan tuolle linjalle,jos nyt tämän kerran neuvon sinua teknisesti tässä.
Kirjoituksesi on hyvä.
Mutta sotilaiden ja murhien vetäminen tähän sataa kyllä Immosen laariin. Ja tiedät kyllä kenen.
Älä pilaa hyvää juttuasi.
Käy samoin ,kuin hyvän mustalaisjuttusi kanssa. Harmittaa vieläkin.

Martti Asikainen Vastaus kommenttiin #14

Minun mielestäni romanijutussa ei ollut mitään vikaa. Ei sitä ollut kirjoitettukaan humanisteille, sillä halusin tapauksen myötä tuoda ilmi sen tosiasian, että ei ole väärin vaatia käytöstapoja kerjäläisiltä, jotka perustavat pysyvän leirin yleiselle virkistysalueelle.

Joku koki sen loukkaavaksi ja rasistiseksi, niin sille on minun mielestäni yksi hailee. Aina löytyy mielensäpahoittajia, ihan sama mitä kirjoitat. Tarkoitat siis tätä tekstiä, oletan: http://masik.puheenvuoro.uusisuomi.fi/197330-roman...

Nyt sinä Helena pyrit selvästi toteuttamaan mielipidepoliisin tehtävää täällä. Toteuta sitä kiitos jossain muualla tai keskustele vaihtoehtoisesti omien mielepiteittesi kautta.

Helena Solin Vastaus kommenttiin #17

Minähän sanoin,että romanijuttusi oli h y v ä .
Ja että se,että jutut viedään heti tälle humanisti- persujaolle,on virhe,jolla ne pilataan.
En käsitä,mikä tässä on mielipidevainoa.
Eihän se koske mielipidettä ollenkaan ,vaan tekniikkaa.
Minun vajaata ymmärrystäni varmaan.

Minna Eerolainen

Yksi vääryys ei poista toista, kas kun et mainitse "raikkaasti" Kreikkaa tässä yhteydessä. Immonen kirjoitti ja kansa kohisee, hän siis aloitti tämän ja useimmat meistä jotka vähääkään ympäristöä havainnoivat tajuavat että ajankohta oli tarkkaan mietitty Utöyaan nähden. Tiesitko että Suomen somaliliitto sai viime viikolla Utöyan vuosipäivänä nimettömältä lähettäjältä kirjeen jonka sisältö oli kuva natsitervehdystä tekevästä Breivikistä? Rohkea arvaukseni on että tietyissä piireissä Utöyaa jo juhlitaan vuosittain hyvän kehityksen ilmentymänä.

Martti Asikainen Vastaus kommenttiin #20

En muuten tiennyt, ja kuulostaa aika kamalalta. Ei tuollaista voi enää pilatekonakaan ottaa. Joku totesi, että ajankohta olisi ollut jonkin sisäpiiriläisten nuivajulistuksen vuosipäivä. Tiedä sitten, kun en edes kuollaksenikaan muista, että mikä se sellainen nuivamanifesti oikein on.

Jari Leino Vastaus kommenttiin #20

Kuulostaa hirvittävältä. Pöyristyttävältä.

Montako somalia siellä Utöyalla kuolikaan?

Helena Solin

Turkin kurdipommituksista on kyllä kirjoiteltu paljonkin.
Nämä ulottuvuudet ovat saman asian osia.
Analyysit vain ovat sitä sun tätä.

Jaakko Häkkinen

Kannattaa kertoa, että jos joku maahanmuuttajataustainen pelkää Immosen viimeistä julistusta, niin hän on ymmärtänyt asian väärin:

Käyttäjän kaunaherra kuva
Tuure Piittinen

Tunnustan. En ole kirjoittanut tästä maata kuohuttaneesta Immos-gatesta paria kommenttia enempää. Olen yksi tämän jalon joukon pettureista. Syykin miksi en ole näin tehnyt on selvä. Perussuomalaiset ovat sekä maahanmuuttokriittinen että monikulttuurisuusvastainen puolue, joka pitäisi kaikkien tietää kuten itsekin totesit.

Perussuomalaisista Immonen taitaa olla ainoa kansanedustaja joka on suoraan kertonut mitä puolueen monikulttuurisuusvastainen linja käytännössä tarkoittaa.
Puolue sai hallitusohjelmaankin monikulttuurisuutta kritisoivan lauseen. Immosen vuoksi sen toteuttaminen joutuu tietysti suurennuslasin alle, mikä ei tietenkään sovi niiden pirtaan joiden tarkoitus oli tehdä päätöksiä ikäänkuin huomaamatta, vaivihkaa.

En ymmärrä vaatimuksia Immosen erottamisesta eduskuntaryhmästä. Kuten useampikin PS:n piirijohtaja ja puolueen toimijat ja kannattajat ovat todenneet niin Immosen puheet ovat puolueen linjan mukaisia. Jos puolueessa halutaan Immosta jostakin syyttää tai rankaista niin sitten puolueen taktiikkaan sopimattomasta liiasta rehellisyydestä.

Minna Eerolainen

Näinhän se Hämeen piirin johtava persu Ronkainenkin tänään radiohaastattelussa totesi että "Immosen puheet sopivat puolueen linjaan". Tämän olisi tietenkin voinut sanoa jokainen Tom, Dick ja Harry.

Martti Asikainen

Oliko se Ronkainen se tyyppi, josta puhuttiin tuossa joku aika sitten, kun maahanmuuttajat kuulemma rokkaavat diskoasuissa, ja hän joutuu tyytymään 'robinhood-shortseihin'?

Minna Eerolainen Vastaus kommenttiin #23

Joo. Hän on tunnettu Lahden seudulla siitä että tykkää poseerata haastatteluissa joko kaljatuopposen äärellä baarissa tai sitten ampumaradalla kuten jokin aika sitten ESS lehdessä. Konkurssin tehnyt kaveri joka oli tyhjän päällä mutta joulu tuli keväällä ja valittiin eduskuntaan Esson baari retoriikalla.

Martti Asikainen Vastaus kommenttiin #25

Hienosti kiteytetty, Minna. Toi hymyn huulille.

Tässä pohdin itsekseni, että mistä tuollainen Esson baarielämää myötäilevä, pyöreänpöydän glamouri oikein kumpuaa, vaikka tuntuuhan sille kyllä olevan tänä päivänä tosi paljon kysyntääkin.

Jari Leino Vastaus kommenttiin #25

Miksi olet Minna niin katkera siitä, että edes yksi keski-ikäinen suomalaismies, entinen yrittäjä, saa mahdollisuuden uuteen alkuun?

Toivottavasti sinäkin saat joskus vielä elämässäsi mahdollisuuden tehdä jotain mukavaa ja merkittävää, ettei tarvitse aina olla noin vihainen ja katkera. Tsemppiä hei!

Käyttäjän tampere515 kuva
Jarmo Makkonen

"Turkin kurdipommituksista on kyllä kirjoiteltu paljonkin."

No ei ole, suhteutettuna Immoseen lähi-idän 15 vuotta jatkuneet pommitukset eivät ole saaneet juuri yhtään mediajulkisuutta, varsinkin kun ajatellaan pakolaismääriä ja heidän matkustusssuuntaansa. Lähi-itä, syyt ja seuraukset taitaa olla kiusallinen aihe medialle.

Helena Solin

Jarmo,ehkä seuraamme myös eri mediaa.
Mutta kyllä edelleen koen lukeneeni,kuulleeni ja nähneeni viime päivinäkin runsain määrin juuri tuon alueen tapahtumien, niiden syiden ja seurausten uutisointia.
Turkkihan omalta osaltaan taistelee sen Suuren ja Vahvan kansallisen monokulttuurin( islamilaisen ja maallistuneen)) luomiseksi pommittamalla ( islaminuskoisia) kurdeja tekosyynään (islamistiset) terroristit.
Joku näkee tässä syynä islamin,joku Turkin maallistumispyrkimyksen islamissa,joku ne,jotka rahoittavat ISIS- joukkoja.
Mita vaikeaa tässä medialle on? Mediasta minäkin nämä tiedot olen saanut.
Liittyy kyllä mielenkiintoisesti tähän kansalliskulttuurikysymykseen niin,ettei Immonen ole mitenkään Lähi-Idältä pois.

Jari Leino

Ehdotan itsenäisen Kurdistanin perustamista, jotta kaikki kurdit pääsevät muuttamaan omaan kansallisvaltioonsa ja sivulauseessa totean, että tämä Asikaisen bloggaushan oli aivan helvetin hauska!

Martti Asikainen

Käsittääkseni kurdit ovat juuri sitä halunneet. Sitä ei vain Syyriasta saatika Turkista lohkea. Jokainen pääsisi helpommalla, kun laittaisivat sinne jonkin reservaatin pystyyn sekä antaisivat kurdien tehdä ja elää siellä miten he ikinä haluavatkaan. Myös kurdit, joihin Saksassa olen joskus tänne muutettuani tutustunut, ovat tällä kannalla.

Ja kiitos, Jari!

Toimituksen poiminnat